Uurimuslik õpe

Õpitegevuse tüüp: Uurimuslik õpe
Sihtrühm: 7. klass
Aine: matemaatika
Õppekava teema: Lineaarfunktsioon
Õpieesmärgid:
     * arendada koostööoskust;
     * arendada arutlemisoskus;
     * arendada analüüsioskust;
     * arendada järelduste tegemise oskust;
   
Stsenaariumi diagramm:
link LePlanneris asuvale õpistsenaariumile:
http://beta.leplanner.net/#/scenario/56e5b995b6d86c5a04446f28

Kasutatavad vahendid:
Programm Geogebra, veebivahendid Google Sheets, MindMaster ja Creately

Stsenaariumi kirjeldus:
Õpetaja tegevus:
      * loob programmiga Geogebra faili;
      * loob ja jagab mõistekaarti MindMaster;
      * loob ja jagab tabelit Google Sheets:
      * loob ja jagab Venni diagrammi vahendiga Creatly

Õpilase tegevus:
      * vaatavad soojenduseks/ideede tekkimiseks videot erinevatest graafikutest;
      * panevad mõistekaardile kirja olulised küsimused, mida tuleks uurida lineaarse seose kohta;
      * uurivad programmiga Geogebra loodud faili lineaarfunktsiooni uurimiseks;
      * täiendavad mõistekaarti leitud vastustega;
      * võrdlevad omavahel võrdelise seose ja lineaarfunktsiooni graafikute omadusi;
      * lisavad võrdlused Venni diagrammile;

Õpilugu
Esimene tund:
Töö toimus paarides.
Tunni alguses vaatasid õpilased mõtete äratamiseks videot erinevate graafikute kohta.

Samal ajal jagas õpetaja õpilastega mõistekaardi linki postkasti kaudu.

Seejärel avasid õpilased mõistekaardi lingi ja nende ülesandeks oli lisada mõistekaardile küsimused, mida tuleks nende arvates uurida lineaarfunktsiooni korral. Pärast küsimuste lisamist mõistekaardile arutati üheskoos küsimused läbi ja tehti parandused ning täiendused. Seejärel valis iga paar välja küsimused, millele nad vastuseid otsima hakkasid. Vastuste leidmiseks kasutati õpetaja poolt loodud geogebra faili





ning uuriti mitmeid erinevaid lineaarfunktsioone, tekitades uusi funktsioone programmis liugurite abil. Andmed koguti õpetaja poolt avatud tabelisse Google Sheets. Tabelisse kantud tulemuste põhjal tehti kokkuvõtlikud järeldused ja lisati mõistekaardile.









                                                                                                                         
Kui kõik paarid olid oma uuritavatele küsimustele vastused leidnud, arutati üheskoos läbi, mida siis avastati.

Teine tund:
Töö toimus rühmades. Algselt oli plaanis jätkata tööd samade paaridega, mis eelmisel tunnil, kuid kui olin jaganud õpilastega veebivahendit Creately Venni diagrammi koostamiseks, selgus, et selle vahendi tasuta variant lubab koostööd teha ainul kolme kutsutuga. Seetõttu tuli meil moodustada paaride asemel rühmad.
Kui rühmad olid moodustatud, said õpilased ülesande võrrelda võrdelise seose ja lineaarfunktsiooni graafikuid ning leida nende erinevused ja sarnasused, mis tuli panna kirja jagatud Venni diagrammile.
Graafikute erinevuste ja sarnasuste leidmisel oli abiks selleks loodud geogebra fail.











Kui kõik rühmad olid oma uuringud lõpetanud ja järeldused kirja pannud, toimus arutelu, mille tulemusena tehti üldistav kokkuvõte ning jõuti järelduseni, et võrdeline seos on ka lineaarfunktsioon, kuid selline, mille vabaliikme väärtus on null.

















Mis edasi? Nende kahe tunni jooksul kogutud infot kasutati järgmistes tundides graafikute joonestamisel ja oma töö õigsuse kontrollimiseks.

Mida õppisin:
Uusi vahendeid tunnis kasutades tuleb enne põhjalikumalt uurida nende võimalusi, et ei tekiks tunnis ootamatuid olukordi. Tunnid ise olid huvitavad, õpilased olid motiveeritud ja pidevalt aktiivses tegevuses. Nad said ise avastada ja järeldusi teha.







Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar