Mängupõhine õpe

Meie mängu stsenaarium eesti keeles:
Mäng

Meie mängu stsenaarium inglise keeles:
Game

Alustasime oma mängu loomisega Creative Classroom koolituse  2. töötoa esimesel päeval, 24. augustil.

Õppekava teema leidmine
Arutelu käigus valisime välja kõigepealt õppekava teema, mille eesmärkide täitmiseks kirjutada mängu stsenaarium. Otsustasime üsna kiiresti protsentarvutuse teema kasuks, kuna see teema on õpilastele suhteliselt raske ja arvame, et mängude mängimise abil on protsentarvutusi õpilastel lihtsam ja huvitavam omandada. Vahepeal käis läbi ka pikkuste kaudse mõõtmise teema, kuid lõppvalik jäi siiski protsentarvutustele. Pikkuste kaudse mõõtmise teema kahjuks rääkis see, et seda teemat on võimalik käsitleda kõige paremini vast õuesõppe raames. Ja seda, mida on võimalik praktiliselt ise läbi teha, pole suurt mõtet mänguna esitada.

Mängu stsenaariumi ideede genereerimine
Kui õppekava teema oli otsustatud, siis algas arutelu mängu stsenaariumi üle. Üldjoontes sai kohapeal olles ka stsenaarium paika pandud. Ja see nägi välja lühidalt umbes selline:
Kolm erinevat kauplust erinevate allahindluskampaaniatega kooliasjade ostuks.
Mängu käigus peab õpilane välja arvutama kaupade hinnad ja valima välja kõige odavamad neist. Boonus: ülejäänud raha eest saab osta endale maiustusi.

Kohapeal sai etteantud mängu stsenaariumi kirjutamise vormile koos kirja pandud
* õppekava teema,
* põhjendus, miks on valitud teemat just õpimängu abil mõttekas õpetada,
* mõned õpiväljundid,
* mängu teema,
* kirjeldus, kus hakkab mängu tegevus toimuma;
* mängu Grand Story,
* mängu tegelased.

Stsenaariumi kirjtamine
Esialgne stsenaarium:
Edasine töö ehk mängu stsenaariumi kirjutamine läks veidi keerulisemaks. Üheks põhjuseks oli ilmselt see, et me ei leppinud kokku, kuidas me edaspidi koostööd tegema hakkame.
Kuna keegi ei alustanud, siis otsustasin ise tööga pihta hakata ja kirjutasin valmis esialgse stsenaariumi selle põhjal, mis Talllinnas kokku leppisime. Minu õnneks liitus minuga koheselt ka Malve. Ta tegi ettepanekuid parandusteks ja muutusteks, lisas ka oma variandi stsenaariumist, kirjutades kõik üksikasjalikult lahti.
Kommentaarid minu esitatud küsimustele lisas ka Karin.

Lugedes uuesti mängu stsenaariumi kirjutamise juhendit, selgus, et mängus võib olla maksimaalselt neli erinevat stseeni, et Sloveenia üliõpilased jõuaksid selle mängu ka valmis teha. Seega tuli kuskilt väga palju kokku tõmmata.

Esialgse stsenaariumi muutmine, parandamine, täiendamine:
Kõigepealt otsustasime kokkutõmbamise nimel muuta mängu stsenaariumi üldiselt ehk kolme erineva poe asemel jätsime alles ainult ühe poe, kus on müügil erinevad koolitarbed erinevate allahindlustega. Näiteks 3 erinevat sorti pastakaid erinevate hindade ja allahindlustega, 3 erinevat sorti vihikuid erinevate hindade ja allahindlustega jne.
Ühendasime tegelase valiku stseeni raha ning ostunimekirja jagamise stseeniga. Jätsime ära lõpustseeni, kus tegelane pidi taas koju naasma ja emale oma ostutulemustest teada andma.
Maiustuste valimise koolitarvete ostmisest ülejäänud raha eest ühendasime kassastseeniga ehk tegelane sai kohe kui kauba eest maksnud oli, valida endale maiustusi allesjäänud summa eest.

Kuna stsenaariumisse olid lisamata veel kaupade hinnad, siis otsisime välja ka need.
Veel oli vaja lisada allahindlused. Allahindlustena kasutamise järgmisi protsentarvutusülesannete tüüpe: protsendi leidmine tervikust, terviku leidmine selle protsendi järgi, suuruste võrdlemine protsentides.

Tegelaskujude joonistamine:
Kui olime Malvega stsenaariumi 4 stseeniga enam-vähem valmis saanud, siis joonistasin valmis ka tegelased. Tegin seda, kuna juhendisse oli lisatud  link: https://www.bitstrips.com/create/character/ ja tekkis huvi seda vahendit katsetada. Tallinnas arutasime küll, et ehk ei joonista tegelasi. Need võivad olla ükskõik millised.
Täiendasin ka õpiväljundite loetelu.

Tõlkimine inglise keelde:
Kui olime otsustanud, et meie stsenaarium on vist valmis, siis järgnes kogu stsenaariumi tõlkimine inglise keelde. See oli päris raske töö. Aga lõpuks sai ta õigeks ajaks ikkagi valmis.

Olles lisanud inglise keelse variandi matemaatikute arutelu lehele, selgus et keegi ei leia seda üles ehk kirjutas Joze, et nad ei saa meie mängu luua, kuna see pole inglise keeles. Ei saanudki aru: olin lisanud ju inglise keelse teksti arutelusse. Lisasin siis uuesti koos inglise keelse pealkirjaga.

Stseenide taustade joonistamine:
Sain Saralt tagasiside, et kõik on väga hästi lahti kirjutatud, aga oleks vaja ka pilte stseenide taustadest. Joonistasin siis ka taustad (kodu stseen, stseen poes riiulite vahel ja stseen poes kassa juures).

Sellega meie mängu loomine lõppes.

Hinnang rühmatööle:
Kokkuvõttes võin öelda: üksinda on mängu stsenaariumit ilmselt suhteliselt raske teha, kuna ei oska kõiki probleeme näha. Seetõttu on väga hea, kui saab seda koos teistega teha: on arutamise võimalus, tekkinud küsimused saavad vastatud. Meil oli Malvega väga hea koostöö. Teised rühmakaaslased oleks võinud ka meie aruteludest ja stsenaariumi kirjutamisest rohkem osa võtta.
Rühmatööd teha distantsilt on suhteliselt keeruline, kui ei ole eelnevalt kokku lepitud, millal ja kuidas seda tegema hakata. Antud töös oli näha, et keegi nagu ei soovinud või ei julgenud alustada. Ilmselt lootsime kõik, et äkki keegi hakkab tegema, siis ühineme. Kuna aeg aga muudkui läks, võtsin alustamise enda peale ja edasi hakkaski koostöö enam-vähem toimima.





Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar