Ülesandepõhine õpe

Ülesandepõhine õpe
Sihtrühm: 8. klass
Aine: Matemaatika
Teema: Kolmnurga sisenurkade summa. Kolmnurga välisnurk
Õpieesmärgid: 
     Õpilane
         * oskab kasutada reegleid;
         * oskab kasutada erinevaid veebivahendeid;
         * oskab teha järeldusi;
         * arendab arutlemisoskust;
         * arendab loovust;
         * arendab kriitilise hindamise oskust;

Stsenaariumi diagramm:

link LePlanneris asuvale õpistsenaariumile:
http://beta.leplanner.net/#/scenario/56dde43f0fd9a2313cfe34d0

Kasutatavad vahendid: padlet.com, learningapps.org, tricider.com

Stsenaariumi kirjeldus: 
Õpetaja tegevus: 
     * koostab ülesanded learningapps.org keskkonnas;
     * loob learningapps.org keskkonnas õpilastele kontod, jagab õpilastele andmed;
     * koostab veebitahvli padlet.com
     * juhib arutelusid teemadel: kolmnurga sisenurkade summa (6. klassis õpitu kordamine) ja
        kolmnurga välisnurk; välisnurga seos sisenurkadega;
     * hindab loodud äppe;
Õpilaste tegevus:
     * Ajurünnak: veebitahvli täitmine
     * arutlevad teemal: kolmnurga sisenurkade summa ja välisnurk;
     * logivad õpetaja poolt antud paroolidega sisse learning.apps keskkonda;
     * leiavad ja lahendavad õpetaja poolt koostatud ülesanded:
               1. ülesanne: varem õpitud mõistete kordamine
               2. ülesanne: nurkade arvutamine
      * Arutelu: peale teise ülesande lahendamist teevad järelduse välisnurga ja sisenurkade vahelise              seose kohta;
      * lahendavad 3. ülesande: teemaga seotud teoreemid;
      * koostavad ise ühe ülesande samal teemal learningapps keskkonnas;
      * lahendavad kaasõpilaste ülesandeid;
      * annavad hinnanguid kaasõpilaste tööle keskkonnas tricider.com;

Takistused, mis võivad tekkida:
      * ebastabiilne internetiühendus;
      * ideede puudus õpilastel ülesande koostamisel;
   

Õpilugu
Tund algas ajurünnakuga, mille käigus iga õpilane kirjutas padletisse vähemalt ühe väite, mida ta teab kolmnurga nurkade kohta. Korduvaid lauseid tuli vältida. Tänu sellele tingimusele töötasid õpilased kiiresti, ei olnud viivitamist. Mõnele nõrgemale õpilasele tuli siiski mõned vihjed anda, et nad saaksid ka oma panuse ajurünnakul anda.

Seejärel toimus lühike arutelu padletisse kirja pandu üle. Arutelu käigus toodi sisse uus mõiste "välisnurk". Arutelu tulemusena selgunud info lisati õpilaste poolt padletisse.
http://padlet.com/siivi1971/kolmnurk







Peale arutelu jagasin õpilastele learningapps keskkonda sisselogimiseks kasutajanimed ja paroolid. Õpilased logisid keskkonda sisse, otsisid üles oma klassi kausta, avasid ülesande ning asusid lahendama. Ise jälgisin, kas õpilased saavad hakkama ning vajadusel juhendasin neid. Õpilased pidid lahendama vähemalt 2 esimest ülesannet ("Mõisted" ja "Nurkade arvutamine"). Kiiremad jõudsid lahendada ka kolmanda ülesande.



http://LearningApps.org/display?v=puumuxtvc16

Kui kõigil oli vähemalt 2 esimest ülesannet lahendatud, siis toimus arutelu, mille käigus arvutusülesande tulemusi ja andmeid võrreldes jõuti järelduseni kolmnurga välisnurga ja sisenurkade vahelise seose kohta. Järeldus lisati ühe õpilase poolt ka padletisse.


Pärast arutelu andsin ülevaate, kuidas ise ülesannet luua learngingapps keskkonnas.
Koduseks ülesandeks jäi õpilastel luua ise üks ülesanne learningapps.org keskkonnas vabalt valitud ülesande tüübiga teemal "Kolmnurga nurkade summa ja välisnurk".

Õpilaste poolt loodud ülesandeid:
Memoriin
Vastavusse seadmine
Miljonimäng
Mitmikvalikuga viktoriin

Järgmises tunnis lahendati õpilaste poolt koostatud ülesandeid. Kõik õpilased hääletasid nende arvates parima ülesande poolt ja iga õpilane andis oma hinnangu loodud äppidele  (mis oli hästi, mis oleks võinud olla teisiti)keskkonnas tricider.com: http://www.tricider.com/brainstorming/3Qw2hHw1UCt

Mida õppisin: 
* Tunnis IKT vahendite kasutamine motiveerib õpilasi rohkem kui tavatund.
* Nõrgemate õpilaste poolt on mõtteid ühtmoodi raske kätte saada nii tavatunnis kui ka tehnilisi vahendeid kasutades.
* Tugevamatele õpilastele peab olema varuks lisaülesandeid.
* Ülesandeid koostades tuleks ikkagi arvestada sellega, et need oleks tehtavad ilma paberit ja pliiatsit appi võtmata. Näiteks olid mul osad ülesanded sõnalise tekstiga, osad joonisega. Sõnalise tekstiga ülesannete lahendamine võttis tunduvalt kauem aega, kuna pilti ei olnud silme ees. Selle peale, et nad võtaksid appi paberi ja pliiatsi, et ise ülesannet piltlikult kujutada, õpilased arvuti taga ei tule. Kui neile seda soovitada, siis väga vähesed seda võimalust kasutavad.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar