Ümberpööratud klassiruum


Õpitegevuse tüüp: Ümberpööratud klassiruum
Sihtrühm: 6. klass
Õppeaine: Matemaatika
Õppekava teema: Koordinaattasand
Õpieesmärgid:
    * arendada iseseisva töö oskust;
    * arendada koostöö oskust;
    * osata kasutada õpiprogramme ja veebivahendeid;
    * arendada kriitilise hindamise oskust;
    * osata kanda punkte koordinaattasandile ning lugeda punktide koordinaate;

Stsenaariumi diagramm:

link Leplanneris asuvale õpistsenaariumile:
http://beta.leplanner.net/#/scenario/56220a36d5e6ba8e61df6744


Enne alustamist:
Kirjeldasin õpilastele lühidalt, mis on ümberpööratud klassiruum ja mida me tegema hakkame.
Esimese ülesandena salvestasin ma õppevideo "Koordinaattasand", laadisin selle üles EDpuzzle keskkonda ning lisasin kontrollküsimused. Lisaks saatsin õpilastele kutsed EDpuzzle keskkonnaga liitumiseks.
Õpilaste tegevused enne tundi ehk kodune ülesanne:
* liituda EDpuzzle keskkonnaga;
* vaadata videot "Koordinaattasand" ja vastata video kestel esitatud kontrollküsimustele.

https://edpuzzle.com/media/55662f3714a2b2b31101e55a

  Esimeses tunnis:
* Arutasime, mida õpilased videost teada said ning vaatasime üle kontrollküsimuste vastustes esinenud vead;
* Moodustasime rühmad;
* Selgitasin õpilastele lühidalt rühmatöö ülesannet ja jagasin töölehed;
* Õpilased asusid lahendama ülesannet; .
   Rühmatöö käigus võisid nad kasutada oma nutitelefone või tahvleid, et vaadata uuesti videot või       otsida infot
* Kui kõik olid ülesande ära lahendanud, siis iga rühm esitas ühe osa tehtud ülesandest:
   Kasutasime selleks dokumendikaamerat.
   1. rühm - näitas, kuhu nad olid märkinud punktid ja mis linn selles punktis asus;
   2. rühm - luges üles tasandile/kaardile märgitud punktide koordinaadid;
   3. rühm - selgitas, mis maakondade pealinnad sai tasandile/kaardile märgitud.

Rühmatöö ülesanne:

http://bit.ly/RTKoordinaattasand  

Kodused ülesanded: 
Jagasin õpilastele kahe ülesande lingid, et nad harjutaksid kodus veel.
Õpilased:
* lahendasid kodus ülesanded;
* salvestasid ülesanded ja saatsid valmis tööd minule.
Kontrollisin õpilaste tööd.

Ülesanne 1
Punktide kandmine koordinaattasandile:
http://bit.ly/KodYL1

Ülesanne 2
Punktide koordinaatide määramine:
http://bit.ly/KodYL2

(Ei saanud neid lehti siia vistutada, kuna mõõtmed olid liiga suured. Mõõtmete väiksemaks tegemisel kaotas aga pool lehest/ülesandest ära)

Teises tunnis:
Tund toimus arvutiklassis. Kasutasime programmi Geogebra ja keskkonda http://tube.geogebra.org/.
* Arutlesime: kodus lahendatud ülesannete lahendused ja tehtud vead;
* Selgitasin õpilastele lühidalt nende tunnitöö ülesannet;
Õpilased:
* Laadisid alla tööjuhendi minu kodulehelt: www.siivi.webs.com
* Koostasid juhendi abil ise koordinaattasandi ülesande programmiga Geogebra;
* Laadisid ülesande üles http://tube.geogebra.org/;
* Jagasid linki klassikaaslaste ja minuga;
* Valisid välja ühe klassikaaslase ülesande, mida nad kodus lahendavad;
   (Et kõik ülesanded saaks ikka lahendatud, siis jagasid nad omavahel ära, kes kelle ülesannet   
    lahendab.)

Kodune ülesanne:
* Lahendasid ühe kaasõpilase poolt koostatud ülesande ja andsid hinnangu tema tööle (mis oli hästi,
   mis vajab parandamist).
* Saatsid salvestatud lahenduse koos hinnanguga mulle ja sellele õpilasele, kelle ülesannet nad lahendasid.


Tunnitöö ülesande juhend:
http://bit.ly/TJTundKT

(Ei saanud kahjuks juhendit siia vistutada, kuna see tegevus paigutas pildid tekstis ümber)


Mida õppisin ümberpööratud klassiruumi meetodit kasutades?
* Sa võid ju aega planeerida, aga kahjuks ei lähe kõik ikkagi nii nagu plaanitud. Nii jäi 2. tunni lõputegevus - kaaslaste tööde lahendamine ja nende poolt lahendatud ülesande hindamine - koduseks tööks, kuna ülesande koostamine võttis kauem aega, kui ma esialgu arvasin.
* Videote ja ülesannete  koostamisel tuleks lasta kellelgi teisel need enne kasutuselevõttu üle vaadata. Üksi kõike tehes (lindistades ja üle vaadates) võivad jääda vead sisse. Mina lasin seda teha oma lapsel.
* Tundide ettevalmistamine võtab väga palju aega. Eriti kui tahad ise kõik materjalid valmis teha.
* Õpilaste jaoks tundus kõik väga huvitav, kuna oli teistmoodi kui tavaliselt.
* Ka minu jaoks oli huvitav. Teooria peale tunnis kulus palju vähem aega, kui tavaliselt. Kasutan kindlasti ka edaspidi.


1 kommentaar:

  1. Tund oli toredalt koostatud. Seoses trialoogilise õpidisainiga jäin mõtlema, millist teadmist või õpiteksti kasutati ja muudeti korduvalt ümber, nii, et teadmus sellel muutus paremaks. Kas need olid õppijate poolt teistele tehtud ülesanded?

    VastaKustuta